piątek, 28 sierpnia 2015

BLAKE LITTLE. RZEŹBY W RUCHU?


Kim jest?

Blake Little jest fotografem. Urodzony i wychowany w Seattle. W 1982 roku przeniósł się do Los Angeles. Po ukończeniu studiów z fotografii w Seattle Central College stał się częścią sceny artystycznej tętniącej życiem. Pracował z osobowościami rozrywki, sportu i polityki byli to między innymi Tom Cruise, Julianne Moore, Samuel Jackson, Kevin Spacey i Gwyneth Paltrow. Współpracował również z czasopismami i wydawnictwami w tym Simon & Schuster, Random House, Penguin Books, Vanity Fair, Time Magazine, magazyn People, The Times of London i USA Weekend. Jego portret „Marissa Mayer” została wyróżniona w Vanity Fair w kwietniu 2014 roku. Jego prace wystawiane były w Nowym Jorku, Seattle, Indianapolis, Los Angeles i Japonii.



„Preservation”

Blake Little eksperymentował z ludzkim ciałem i nośnikami, które mogą być używane w powiązaniu ze skórą. Eksperymenty te doprowadziły go do „Preservation”. Artysta wylał na ciała zwierząt oraz nagich modeli, o różnej płci, wieku i budowie ciała hektolitry miodu. Końcowy efekt uwiecznił na fotografiach, które przyniosły niesamowite rezultaty. Pomysł narodził się, gdy użył trochę miodu jako rekwizyt w bardziej tradycyjnej sesji zdjęciowej. Inspiracją do jej stworzenia stał się mężczyzna, który swoją posturą przypominał niedźwiedzia z miodem. Autor niezwykłej wystawy swój plan postanowił wcielić w życie na większą skalę. Twierdzi on, że miód posiada właściwości, które potrafią zmienić przedmioty nie do poznania. Podczas sesji zdjęciowej wykorzystano 900 wiader z miodem, a na fotografiach uwieczniono 90 osób w wieku od 2 do 85 lat. 




Kaskadowe arkusze złotej mazi, do złudzenia przypominają ciała skąpane w bursztynie. Pozornie zamrożone w miejscu, wywołują zmysłowość i dramat. Postaci zostały uwiecznione w ruchu, ale uwięzione w miodzie. Modele w "Preservation" wyglądają jak rzeźby w ruchu.

Normalnie portret, skupia się na oddaniu osobowości modela, a najważniejszą częścią fotografii są oczy. W ten sposób dochodzi do interakcji modela z aparatem. W tej sesji oczy modeli pozostają zamknięte, fizyczność jest pokryta miodem. Interakcja modela z fotografem nie zostaje nawiązana.


 Artysta zdał sobie sprawę, że każdy musi być zamknięty w miodzie i to właśnie nadało zdjęciom wyraz. Ludzie różnie reagują na to doświadczenie i tworzy to szeroką skale emocji na zdjęciu. Niektórzy byli w stanie zatrzymać się w tej chwili na więcej niż godzinę, podczas gdy inni wyraźnie chcieli proces przyspieszyć. Na kilku zdjęciach miód nabiera innej formy. Zamiast uszczelniacza, przechwytującego życie, jest to substancja odżywcza, która życie daje. Podobnie jak wylęgu larw, towarzyszy walka by się urodzić i znaleźć miejsce w życiu. Ślepo, po omacku przed siebie, mając nadzieję znaleźć cel i bezpieczeństwo w społeczności. To wszystko jest ujęte w tej potężnej sile obrazu.

Taki sam tytuł jak wystawa nosi również jego książka, która jest zbiorem złocistych fotografii. Cały cykl można kupić bezpośrednio z oficjalnej strony Blake Little. Niezwykłe portrety można również było obejrzeć w Kopeikin Gallery w Los Angeles.














ZADBANA INTELEKTUALNIE © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka