Kim jest?
Chloe Wise to 24 letni kanadyjski artysta. Tworzy w Nowym
Jorku. Specjalizuje się w malarstwie olejnym, rzeźbach, cyfrowych kolażach i wideo-sztuce.
Wise został powszechnie uznany w 2014 roku, gdy aktorka Indie Menuez wzięła udział
w rozpoczęciu Chanel mają przy sobie jego realistyczną rzeźbę "Bagel nr 5"
Była to bagietka z serkiem ozdobiona łańcuchami klasycznej Chanel. Spośród wielu obrzędów przejścia dla
młodych artystów współczesnych, trolling Chanel jest chyba najbardziej zabawny.
„Pissing shmoozing and looking away"
"Pissing shmoozing and looking away” to cykl rzeźb
wykonanych z uretanu, farby olejnej i trompe l'oeil. Tytuł wystawy pochodzi z
eseju Lauren Berlant "Two girls, thick and thin" w którym autorka
podkreśla, jak nawyki wokół jedzenia są formowane.
Chleb jest symbolem
statusu i bogactwa. Artysta chciał pokazać podobieństwa między bałwochwalstwem
dla przedmiotów luksusowych mody i równoważnym znaczeniu towaru w świecie sztuki.
Formy wybranego węglowodanu powstają przy użyciu silikonu. Następnie artysta używa
uretanowych cieczy z tworzyw sztucznych do stworzenia rzeźby. Maluje plastikowy
chleb tak, aby wyglądał prawdziwie, w niektórych przypadkach dodając nawet
ziarna sezamu. Przytwierdza rzeźby do całej konstrukcji i dodaje detale takie
jak pasy, łańcuchy lub cokolwiek co jest potrzebne do danego modelu torby.
Artysta w swojej twórczości lubi łączyć marki. W ten sposób
dokonuje porównań między projektantami. Artyści, podobnie jak muzycy, firmy
odzieżowe, prawnicy, aktorzy mają taki sam cel. Stworzenia szumu wokół własnej
osoby lub twórczości by ostatecznie sprzedać pracę. Prawie każdy człowiek tworzy
dziś swoją osobistą markę za pomocą platform społecznościowych. Odwoływanie do
znanych domów mody w pracy Chloe, a także tworzenia fałszywych logo, opakowań
dla produktów to sposób bycia i kreowania jego własnej marki.


Zużycie jest ważnym punktem artystycznych zainteresowań
Wise'a. Rozważa on problem banalności,
luksusu i handlu. Jego prace są manifestem i w większości komentarzem
bezużyteczności pięknych przedmiotów. Rzeźby są zarówno dziełami, które posiadają
wartość pieniężną i kapitał kulturowy, tak jak towary markowe. Działają jednak
jedynie jako reprezentacje luksusu i pustych kalorii.
Wise tworzy prace wokół tematu "winnego"
komercyjne. To ciekawe, kiedy sztuka przekracza jej przewidziany kontekst i
zyskuje kontakt z przypadkową publicznością, lub infiltruje nowe założenia w
tym przypadku, w świecie mody. Rzeźby są odniesieniem Do koncepcji accessorizing
lub banalności trendów. Jednak w przeciwieństwie
do rzekomych celów torby mają być całkowicie dysfunkcjonalne. Są one
przeznaczone do powieszenia na ścianie, a nie do noszenia.



